کاهش شدید سودسازی پتروشیمی زاگرس

حاشیه سود ناخالص زاگرس در ۹ ماهه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده در حالی که این نسبت ۶۰ درصد در سال گذشته بوده است.

صدای بورس- وحید بلالی؛ در این گزارش آخرین وضعیت پتروشیمی زاگرس را بررسی می کنیم:

درآمدهای عملیاتی زاگرس با افزایش ۴۹ درصدی مواجه بوده و به عدد ۱۵۴۳۹ میلیارد تومان رسیده است، اما متاسفانه هزینه های عملیاتی این نماد با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده و به ۸۲۱۱ میلیارد تومان رسیده که باعث کاهش سودسازی این نماد شده است.

حاشیه سود ناخالص این نماد در ۹ ماهه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده در حالی که این نسبت ۶۰ درصد در سال گذشته بوده و جالب است که آقایان مجلسی در کمیسیون تلفیق می خواستند با دستکاری در خوراک این حاشیه سود را به یک سوم برسانند که فعلا منتفی شده است.

حاشیه سود خالص نیز از ۵۱ درصد به ۳۳ درصد رسیده است که بسیار غیرقابل منتظره و بد برای سهم است.

EPS تی تی ام این نماد ۲۳۴۴۸ ریال بوده و EPS گذشته نگر آن نیز به ۲۱۱۴۶ ریال رسیده و با کاهش ۲ هزار واحدی مواجه شده است، جالب است در ۲۰ آذر ماه EPS این نماد ۳۰۵۱۵ ریال بوده و کاهش ۷ هزار ریالی را در EPS تی تی ام این نماد شاهد هستیم.

نکته مثبت این روزهای زاگرس افت قیمتی و پایین آمدن نسبت های PبهE و PبهS است، البته نسبت PبهS به علت کاهش حاشیه سودناخالص فعلا کارساز نیست اما پایین آمدن نسبت P بهE برای این سهم مفید است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت زاگرس آخرین گزارش ماهانه و تغییرات آن نسبت گزارش آذر ماه را بررسی می کنیم:

کل فروش ماهانه زاگرس در دی ماه ۵,۹۱ میلیارد تومان بوده که نسبت آذر ماه کاهش چشمگیری را نشان می دهد. البته کاهش سودسازی زاگرس به علت پایین آمدن نرخ های جهانی و کاهش شدید تعداد فروش است که باعث کاهش درآمدزایی زاگرس شده است.

جالب است درآمد فروش در دی ماه نسبت آذر ماه ۵۷ درصد کاهش یافته، دی ماه به آبان ماه نیز ۴۰ درصد، درآمد دی ماه به مهر ماه نیز ۷۱ درصد کاهشی بوده و این بدین معنا است که EPS فوروارد این نماد به زیر ۲۰۰۰۰ ریال سقوط کرده و این سقوط می تواند باعث افزایش سقوط و نوسانی شدن بیشتر سهم شود.

کد خبر 446477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    بیدلیل نیست که قیمت سهم ریخته!